Wednesday 25 May 2011

Liisu Kuala Lumpuris

Tere, kallikesed! Lõpuks ka midagi Kuala Lumpurist :) Olen siin nüüdseks olnud 5 päeva, kui ma ei eksi, ja üritanud nautida iga hetke. See on küllaltki raske, kui peas tiksub pidevalt, et järgmine nädal saad koju, järgmine nädal saad koju... aiiii see teeb mind õnnelikuks :D Aga nagu juba ütlesin, üritan siiski ka kõike siinset nautida.
Kuala Lumpur on muidugi tohutult võimas suurlinn. Tuntud ka kui kõrghoonete linn. Kuulsaim nendest on kindlasti maailma kõrgemate hoonete hulka kuuluv rahvusliku naftakompanii Petronase kaksiktorn. Ta oli tükk aega oma 88 korrusega (451,9m) maailma kõrgeim ehitis, kuid nüüd kuulub see tiitel ühele Taiwani pilvelõhkujale. Aga jah, võimas ehitis on see küll ja lähipäevil käin tõenäoliselt ühe torni vaateplatvormil ka ära.
Kuala Lumpur'it kutsutakse siis ka ostlemise põrguks (naistele paradiis). Selliseid TOHUTUID ja ülimoodsaid ning kauneid kaubanduskeskuseid ikka igal pool ei leia. Kesklinnas Bukit Bintangis, kus ka mina elan, on igal sammul üks sellistest. Olen siin neid ka juba kaemas käinud. Kõik on vägev ja ilus, aga minu jaoks absoluutselt arusaamatu, miks ja kelle jaoks on taolisi kaubanduskeskuseid siia ehitatud?! Mõtlen ennekõike, et miks neid nii palju on vaja. Oleks, et nendes kaubanduskeskuste poekestes on esindatud Aasia enda meile tundmatud ja odavad kaubamärgid, aga ei, kuna need keskused on ise väga luksuslikud ja uhked, siis ka poed on vastavad: Prada, Gucci, Hugo Boss jne jne. Mulle tõesti ei tundu, et siin Kuala Lumpuris on nii palju taolist ostujõudu ning nendes kaubanduskeskustes ringi käies tuleb peale külm ja kõle tunne, sest peale tööliste nagu ei näegi eriti kedagi. Vb olen sattunud lihtsalt valel ajal...?! Kuigi ega need vast olegi ehitatud mõeldes kohalikele. See on vist küllaltki ilmselge.
Nagu ikka Aasia riikides, on ka siin tohutult palju tohutult suuri turge, kus saad soovi korral oma Prada prillid või teksad kommirahaga kätte. No ja tegelikult just need turud ongi need kõige vägevamad ning turist just sinna lähebki. Vingeim on muidugi Hinnalinna ööturg. Kes Aasias käinud, teab, mida ja keda taolistel turgudel kõik näha võib. Nalja saab seal ka muidugi palju, eriti just igasugu kaupa uurides. Sattusin just lugema kahe eesti noormehe blogi Kuala Lumpurist, kus kirjutasid, et hakkasid endale päikeseprille ostma. Terve sein oli nn Prada prille täis, ent kõige alumisel real oli ühe prillipaari ühelt poolelt Prada märk ära kukkunud. See polnud aga müüjale mingi probleem olnud. Kui sul on üleliigne Gucci märk olemas, saab ju kenasti selle asemele liimida ja ongi jälle uhked prillid olemas. Aga ei, muidu on turud ülivinged ning sealt võib tõesti leida imeasju imehinnaga. Ja alati saab ju hinda veelgi rohkem alla kaubelda.
Mina veel tänaval kohalikku toitu pole söönud. Peangi välja uurima, kus need peamised välitoitlustustänavad on, kus ka turistid söömas käivad. Minu külalistemaja juures on neid päris mitmeid, aga nende puhul jõuab söögiisu 10 korda ära minna. Siin on ju teadupärast väga lämbe ja niiske. Kogu see praht, mis nad oma söögikoha läheduses maha viskavad ei lase kohe kuidagi meeldival söögilõhnal esile tõusta. No ja kahjuks on need kohad ka väga mustad. Aga tean, et see kipubki nii olema rohkem nendes kõrvaltänava söögikohtades, niiet seetõttu tahangi jõuda nendesse Hiinalinna omadesse. Midagi tahaks ikka ära proovida. KUIGI, ma olen niigi need 8 kuud pidanud ainult riisi ja nuudleid sööma, niiet hirmsat isu nüüd ka pole. Leiaks kuskilt näiteks kodujuustusalati kurgi, tomati, sibula ja tilliga, krõbedad praekartulid, grill-liha ja leiba, vot siis oleksid jutud juba teised :D
Kohalike kohta on mul raske midagi öelda. Poemüüjad jms on väga sõbralikud, aga tänaval ringi liikudes kiputakse sind ikka aeg-ajalt vahtima ning tihtilugu mõni ikka ütleb või hüüab sulle järgi ka midagi. Taksojuhid võivad siin eriti tüütud olla :) Näeb, et sa kõnnid, sõidab autoga su kõrvale, liigub sinuga samal kiirusel ja hakkab tuututama. Tahaks hirmsasti öelda, et kuule, palun lõpeta ära, kui mul on sind vaja, siis küll ma annan endast ise märku. Ohhh aga see ajab praegu mind ikka nii naerma :D
Liiklus on loomulikult täiesti pudru ja kapsad. Taksojuhtidele ja mopeediga sõitjatele ei tähenda punane foorituli iga kord seda, et peatu ja lase jalakäijad üle tee, mistõttu tuleb siin teed ületades olla alati ettevaatlik ning teha tõesti kindlaks, et nüüd on ohutu ja võib teed ületada. Märkab ka muidugi seda, kuidas autodel on küljed maha sõidetud. Niiet jah, ka siin on liikluskultuur veidikene teistsugune kui nt Euroopas :)
Lugesin, et Kuala Lumpuris ei soovitata üle 10 päeva küll olla, kuna siin pole lihtsalt midagi teha nii kaua. Njah, no mina olen siin lausa 2 nädalat, aga pole hullu, täna juba neljapäev ja tunnen, et aeg läheb küllaltki kiiresti. Muidugi parim oleks võimalus veeta aega ka rannas vedeledes ja ujudes, aga Kuala Lumpurist lähima rannani peab minema kahjuks lennukiga või siis saab ka rongiga, aga siis pead arvestama, et üks ots kestab 7 tundi. Rand jääb kahjuks ära. Pole siin ka taolisi parke, kus võiks päikest võtta. Terve linna peale leidsin ka ainult ühe välibasseini, kus saab 4 ringiti eest ujuda. Ma selle lähen vaatan küll nädalavahetusel üle. Pole minust õnneks kaugel ka.
Ma olen väga rahul, et otsustasin need viimased 2 nädalat siin, Kuala Lumpuris veeta. Ma pole varem Aasias käinud ning see kõik on väga põnev ja nii erinev. Muidugi, kuna olen ainult siin linnas kinni, siis seda tõelist Malaysiat ma ei kahjuks ei näe, aga ehk kunagi tulevikus. Hetkel on olukord lihtsalt selline.
Vot sellised lood siis Kuala Lumpurist. Tegemist on tõesti võimsa linnaga, aga nädal siin olemiseks oleks täiesti piisav. No tuleb minul üks nädal veel otsa, aga naudin lihtsalt kuuma ilma ja käin ning jalutan linnas ringi. Tundub aga, et selles postituses sai ka rohkem nagu siinsetest veidrustest kirjutatud. No aga mis sa teed, kui nii on ja see kõik silma hakkab :D
Igaljuhul,nüüd lihtsalt pöidlad pihku, et see järjekordne Islandi vulkaan ei hakka järgmise nädala lõpus minu lende kuidagi mõjutama ning ma jõuan tõesti kenasti koju. Vähemalt ühe kui mitte kaks postitust teen veel. Pigem siiski kaks, sest panen lähipäevil Kuala Lumpurist ka mõned pildid üles ning viimane postitus saab kindlasti olema rõõmulugu sellest, kuidas ma varsti tagasi Eestis olen :D Seniks kõike kõige paremat ja peadse kohtumiseni. Nüüd saab seda juba tõesti öelda :)

No comments:

Post a Comment