Friday 1 April 2011

Elu Melbourne'is

Olen tänase seisuga olnud Melbourne'is 3 ja pool päeva. Minu esimese päeva muljetest olete saanud juba lugeda. Nüüd jagaks aga seda, mida ma viimased 3 päeva olen näinud ja teinud :)(sest tänane pool päeva on veel ees).
Nagu juba teate, siis sai teisipäeval nii palju kilomeetreid maha käidud, et jalad lõid lihtsalt tuld. Seetõttu oli kolmapäeva hommikul muidugi küllaltki raske end voodist püsti ajada. Aga põnevus ja uudishimu said mu väsimusest muidugi võitu ning valmis ma end panin ja linna ma lippasin :) Kui teisipäeval siras päike ja termomeeter näitas pea 30 kraadi, siis kolmapäev kinkis juba veidikene jahedama ilma ning pool päeva oli ka pilvine. Selle kõigega peab aga arvestama, sest idas algavad sügisilmad varem peale kui läänes ning see, et teisipäeval niivõrd kena ilma sai nautida, oli isegi veidikene imekspandav. Melbourne on ju tuntud ka selle poolest, et siin võib ühe päeva jooksul näha ära kõik neli aastaaega. Nüüd aga, mil sügis käes, on temperatuurid u 20 kandis, võib esineda jahedaid tuuleiile ja õhtud on vägagi külmad. Inimestel juba kergmantlid seljas ja sallid kaelas. Ei jäänud ka minul muud üle, kui endale sall soetada, sest kael peab mul alati soojas olema. Kurk kipub kiiresti haigeks jääma. Lennukis oligi nii külm, et sain köha ja kurk oli veidikene valulik, niiet, nalja pole. AGA, kuna igasugused randadel lesimise ajad on nii kui nii mul möödas ja nüüd olen siin vaid selleks, et olla tõeline turist, siis linnas ringi liikumiseks on sellised ilmad kui rusikas silmaauku. Niiet tegemist ei olnud mul praegu kindlasti mitte kurtmisega, vaid lihtsalt ülevaate andmisega sellest, mis ilma mulle siin ka parasjagu pakutakse :)
Nii, mis ma siis aga kolmapäeval tegin :) Olen juba varem maininud kuulsat Queen Victoria Marketit. Kolmapäeval mõtlesingi, et lähen ja vaatan selle üle. Otsisin enne kenasti Google Map'i kaudu üles, kus, mis ja kuidas ning asusin teele. Kõik toimub mul loomulikult ainult ja ainult jala. Näeb ju palju rohkem, on tervisele kasulik ja säästan ka raha. Lihtne :) Pakun, et see Market on kesklinnast u 4 km kaugusel. Nii, jõudsin siis kohale ja kõndisin selle tohutu turuala ümbruses ning mida ma näen on see, et midagi polegi näha. TURG OLI KINNI! Läksin infotahvli juurde ning lugesin, et turg on avatud iga päev, VÄLJAARVATUD kolmapäeval. Ohhhh jahh... ma teadsin küll, et ta on nädalas vaid ühel päeval suletud, aga ma tõesti ei osanud ette kujutada, et see just kolmapäev võiks olla. Siit mulle õpetus- enne uuri veidikene ja siis tegutse! Mis siis ikka, ümberpöörd ja tagasi. Aga loomulikult ei olnud ma kurb või vihane või midagi sellist, sest mul ju Melbourne'is olemiseks aega ohh kui palju ning ma saan ju tagasi minna :) Laupäeval lähengi. Edasi aga otsustasin siis, et lähen käin nüüd kohe päris südalinnas ära ning vaatan üle, kuidas siin siis see ostlemise pool ka välja näeb. Ei mingit üllatust muidugi. Suuri kaubanduskeskuseid jalaga segada, inimesi nagu laulupeol, poodides põhiliselt uhked prouad ja preilid. Kõige vähem meeldibki mulle ükskõik millises kesklinnas see, et inimesi on üleliia palju ning liikuda on keeruline. Muidu oli aga huvitav Melbourne'i kesklinnaga tutvuda. Sest linn ise on ju ilus :) Siis aga tuli mulle meelde, et mul pangakaardiga üks väike probleem ja tuleb pangas ära käia. Kasutan siin ANZ'i teenuseid ning sinna ma suundusingi. Nende peahoone on ka muidugi selline, et võtab hinge kinni. Tohutult suures vanaaegses hoones. Seest ikka eriti vinge. Pangas läks mul aga muidu u kolmveerand tundi. Seal ei osatud mind aidata (puudutas see netipanka) ning anti mulle siis telefon pihku, et räägiksin oma probleemist nende tehnilise poole esindajaga. Sealt sain juba kenasti abi ning nüüd on asi korras. Tahate teada ka, mis viga oli? :) Ostsin endale Eestisse tagasisõidu pileteid ära ning oli vaja mingi pangakaardiga seotud asi ära installida, mis ei tahtnud mulle kuidagi alluda. Niiet jah, tähtis ost oli vaja sooritada :) See nüüd tehtud :)
Eile ehk siis neljapäeval jalutasin niisama veidikene ringi ning otsustasin siis, et lähen külastan oma hosteli vahetus läheduses asuva Melbourne Aquarium'i ära. Sellega siis sellised lood, et kõik, kes te olete käinud Helsingi aquariumis, siis võite kindlad olla, et olete mitu korda suurema elamuse osaliseks saanud, kui seda saaks siinses aquariumis. See oli niiii väike ja niiii igav. 10 minutit ja kõik oligi nähtud. Isegi sisekujundusega pole vaeva nähtud. Niiet see siis esimene pettumus senimaani. Või noh, mis pettumus ta nüüd on...väike laps ma ju enam pole, et peaksin mingi uskumatu vaimustuse kalade vaatamisest saama :) Kuigi jah, arvasin siiski, et saab lahedam olema.
Nüüd aga tänase juurde :) Sellest räägin ma juba küll nagu uskumatus vaimustuses olev väike laps :) Ma külastasin täna Melbourne'i loomaaeda. See aga on juba liiga kaugel, niiet sinna läksin ma rongiga. Enne aga tuli kuskil pool tundi uurida, mis rongiga, mis piletit vaja ning kust kuhu. Siin on linn jagatud tsoonidesse, niiet pead vaatama, mis tsoonidest su rong või tramm või buss läbi sõidab ning vastavalt sellele ka pileti või piletid ostma. Aega võttis, aga asja sai. Rongile ma hüppasin ja kohale ma jõudsin. Nii, nüüd aga loomaaiast. Loomaaed asub vaikses ja uskumatult looduskaunis kohas. Linnamürast eemal, ühesõnaga. Kui pilet ostetud ja väravatest läbi mindud, siis jääb esialgu mulje, et kohe kohe suundud lopsakasse metsa. Kõik on niivõrd roheline, nii palju erinevaid ilusaid taimesorte. Kohati jäädki sealset aiakujundust rohkem imetlema kui loomi :) Aga jah, see teeb loomaaia külastuse nii mõnusaks ning hea on näha, kui loomad saavad elada korralikes tingimustes. Kõige vingem oli kindlasti Austraalia enda loomi ja loodust tutvustav osa. Väga kaunis ala oli. Tipphetkeks kujunes aga isalõvide vaatamine. Seda seetõttu, et neljal isalõvil läks ühe lihatüki pärast tõeliseks kismaks kätte ära. Nende möirgamine on niivõrd vali, et tundus, nagu keegi oleks sul kõlaritega kõrva juures ja laseks sulle lõvide möirgamist. No ja siis nad seal kiskusid mõnda aega, kuni rahunesid. Seda oli vinge vaadata. Lapsed sattusid muidugi eriti suurde põnevusse :) Aga jah, loomaaed on kindlasti koht, mida tasub Melbourne'is külastada. Seda just tema ilu pärast. Ma olen varem käinud vaid Tallinna loomaaias (no mida imet, eks ole) ja Barcelona loomaaias. Viimane on nendest kolmest kõige igavam. Tallinna loomaaed tundub aga olevat nendest kolmest kõige suurem. Ma ei oska öelda, kas liikide rohkus ka suurem on (tõenäoliselt suhteliselt sama, vaid kaelkirjakuid ja Austraalia enda kohalikke loomaliike pole nii palju), aga oma pindalalt on Tallinna oma kindlasti suurem. Ning kuna viimased aastad ju teda ka hoolega arendatud, siis päris ilus ka isegi juba.
Vot selliseid kohti olen siis jõudnud külastada :) Nagu juba mainisin, lähen homme tagasi Queen Victoria Marketile ning ürita jõuda ka St Kildale. Tõenäoliselt on mul homme või pühapäeval ka üks kokkusaamine ühe Taiwani tüdrukuga, kellega sai Brook Lodges koos elatud :) Doris on ta nimi. Väga lahe inimene ning saab kindlasti tore olema.
Aga mis siis ikka, nüüd ma küll lõpetan. Mõned fotod ka nende sadade ja sadade piltide seast ning siis lähen ma juba Yarra jõe promenaadile õhtut nautima. Seal täna jälle mingi väike muusikaõhtu ja sellised asjad on alati mõnusad :) Olge siis ikka tublid ja loodetavasti jõuan nädalavahetuse jooksul näidata ka pilte Queen Victoria Marketist. Jääge moodsaks!















No comments:

Post a Comment